سخنرانی دکتر زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای مهندس زاهدی ضمن تشکر از برگزاری سومین دوره همایش یادگیری سیار در دانشگاه علامه طباطبائی بیان داشتند که: در حوزه دیجیتال در نظام آموزشی سه ملاحظه شکل می گیرد 1. دانشگاه فناور و موثر در جامعه نسبت به اثرات متقابل با موضوع تحول دیجیتال 2. حکمرانی علم و فناوری و نسبت با آن با فناوری دیجیتال 3. فناوری های نوین و الزامات تحول در روشهای آموزش و طراحی زیست بوم جدید آموزشی در خصوص فناوری های نسل جدید که توانسته اند کشور و دنیا را تحت تأثیر قرار دهند. باید دید این تحولات در نظام آموزشی و کسب و کار به چه شکل بوده است. در نظام سنتی آموزش باور بر این بوده که افراد را تربیت می کنیم و این افراد هستند که باید به دنبال کسب و کار خود باشند اما در حال حاضر این نگرش دستخوش تغییرات اساسی شده است.

آنچه که در نظام یاددهی و یادگیری در دانشگاه های نسل جدید مهم است موضوع دانشگاههای سکویی است. در دانشگاههای سکویی افراد باید بتوانند مراجعه و خدمت مورد نظر خود را دریافت کنند. حتی اگر نیاز به گواهی و مدرک هم نباشد صرفا در خصوص موضوع مورد تقاضا آموزش ببینند. ما نیز باید در حوزه آموزش نگاه خدمت رسانی و سرویس دهی داشته باشیم.

یکی از ضعف ها اینست که نگرش ما  به آموزش عالی نگاه دولتی است در صورتیکه این نگرش باید بر سرویس دهی و ارائه خدمات متمرکز و رویه کنونی اصلاح و بازبینی شود.

ایشان در ادامه اظهار داشتند که برای موفقیت در صنعت یادگیری الکترونیکی به برخی از گروههای شغلی نیازمند هستیم از قبیل: طراح سکوهای کسب و کار، طراح سکو و زیست بوم آموزشی، متخصص شبکه های اجتماعی هستیم اما متاسفانه در رشته های جدید کمتر ورود شده است. برای انجام اقدامات موثر و موفقیت در حوزه آموزش نسل جدید دانشگاهها نیازمند یک راهبرد دیجیتال و همچنین انجام فرایندهای بهینه سازی و تدوین راهبردهای حوزه یادگیری الکترونیکی می باشیم.

لینک فایل صوتی سخنرانی جناب آقای دکتر زاهدی

login