سخنرانی مهندس قاسم زاده از بخشی فنی شاد در میزگرد آموزش مجازی در آموزش و پرورش

استفاده از فناوری برای مخاطبین کودک و نوجوان با راه اندازی شاد رخ داد . اگرچه بعد از کرونا، آموزش مجازی مطرح شد ولی کسی نمی دانست دقیقا چه سامانه ای با چه مشخصاتی برای رفع بحران تعطیلی مدارس مورد نیاز است. در بدو امر، شاد پیام رسان بود ولی بتدریج به زیست بوم آموزشی رشد یافت.

موففیت شاد زیاد بود. در شروع کار پانزده میلیون کاربر داشت. گاهی در یک روز پیک جمعیتی یازده میلیونی داشتیم. الان که مدارس حضوری است باز کاربران زیادی از شاد استفاده می کنند. شاد می تواند همزمان به سه میلیون کاربر سرویس دهد.

سوال اصلی این است که آیا با تمام شدن کرونا، نیازمند شاد هستیم. آموزش و پرورش در کنار حضوری به بهره مندی از فضای مجازی اعتقاد دارد. بعلاوه شاد تنها بستری برای آموزش، نیست. هم اکنون رخدادهای زیادی در شاد اتفاق می افتد و سرویس های زیادی مانند گفتگوی زنده، ارسال اخبار و بخشنامه ها، برگزاری مسابقات مختلف مانند کتابخوانی، گفتگوی مسئولین آموزش و پرورش با مخاطبین خود، سرویس پخش صوتی و تصویری را پوشش می دهد. سامانه LMS در شاد فعال است و از قابلیت های آن استفاده می شود. از سرویس های دیگر شادبین است که برای جستجو، ابزاری مطمئن برای شاگردان و اولیاء آنهاست. در این سرویس بخاطر استفاده بسیار ذائقه دانش آموزان مشخص و زمینه برای ترویج ارزشها متناسب با ذائقه ها فراهم است. 

لینک فایل صوتی سخنرانی جناب آقای مهندس قاسم‌زاده